2. İstanbul Mobil Oyun Etkinliğinde neler konuşuldu?
Google, Deconstructor of Fun işbirliğiyle 2. kez Türkiye’de İstanbul Taşınabilir Oyun Etkinliğiülkemizde giderek büyüyen bir pazar haline gelen taşınabilir oyun dünyasının dünü, bugünü ve geleceğine odaklanılmıştır.
Etkinlikte; Michael Katkoff, Sophie Vo, Eric Kress, Matej Lancaric, Kim Nordström, javier barnes, Alpagut ÇilingirVe Josh Willnerolmak üzere sektörün değerli isimleri, taşınabilir oyun dünyasındaki gelişmeleri katılımcılarla paylaştı.
Mobil oyun dünyasının nabzını tutmak İstanbul Taşınabilir Oyun Etkinliği12 oturum ve 20 konuşmacı ile oyun ekosisteminin değerli isimlerini bir araya getirdi. GoogleVe Eğlencenin Yıkıcısıİşbirliği ile gerçekleşen etkinlikte gün boyunca oyun dünyasındaki yeni gelişmeler ve merak edilenler üzerinde duruldu.
Etkinliğin moderatörü ve açılış konuşmacısı Michail Katkoff, Fun Deconstructor ve Savage Game Studios’un KurucusuVe Sophie, Savage Games’in Genel Müdürü Vo, faciada hayatını kaybedenleri anarak etkinliğin açılışını yaptı, deprem nedeniyle tüm Türkiye’ye başsağlığı ve geçmiş olsun dileklerini iletti. Açılış konuşmasında ikinci kez İstanbul’da gerçekleştirildi. İstanbul Taşınabilir Oyun EtkinliğiEtkinliğin önümüzdeki yıl da devam ederek klasik bir etkinliğe dönüşmesini umduğunu söyleyen Katkoff, etkinlikte dünyanın dört bir yanından katılımcıların bulunduğunu vurgulayarak, İstanbul’un oyun dünyası için değerinin altını bir kez daha çizdi.
“Türkiye, oyun dünyası yatırımlarında 333 milyon dolar ile Avrupa’da birinci sırada”
Değişen ekosistemde oyun dünyası üzerine bir konuşma yapan Google Türkiye Perakende ve Teknoloji Bölüm Lideri Alpagut Çilingir Türkiye’nin oyun şirketleri için uluslararası bir merkez olma yolunda ilerlediğini söyledi. Türkiye’nin oyun ekosistemine yapılan yatırımlar 333 milyon dolarla Avrupa’da 1’inci sırada yer aldığını ifade ederek, toplam girişimcilik ekosistemi yatırımlarında Avrupa’da 4’üncü sırada yer aldığını söyledi. Çilingir, taşınabilir oyun dünyasının değişen dinamikleri ile ilgili olarak şu ifadeleri kullandı: “Mobil oyun dünya pazarı bu yıl ilk kez düşüşe geçti. Bu durum tüm dünyada örnek alınacak bir ivme göstermektedir. Ancak taşınabilir oyun ve oyuncu sayısı her geçen gün artmaya devam ediyor. Dünya çapında 120 milyondan fazla taşınabilir oynatıcı var. Böyle bir ekosistemde başarılı olmanın yolu dirençli olmak, oyun çeşitliliğinde çeşitlilik yaratmak, marka gücüne odaklanmak ve gelir modelini çeşitlendirmekten geçiyor. Google Türkiye olarak Oyun ve Uygulama Akademisi, Oyun ve Girişimcilik Programları, Yetenek Geliştirme Eğitim Kampları ve bu alandaki projelerimizle ülkemizin potansiyeline ulaşması ve uluslararası başarı hikayeleri yaratması için destek vermeye devam ediyoruz.”
“Mobil oyun sektörünün geleceği, sürdürülebilir büyümeyi gerçekleştirmekten geçiyor”
İstanbul Taşınabilir Oyun Etkinliğinde; Bölümle ilgili öngörüler, taşınabilir oyun dünyasının değişen dinamikleri ve geleceğe dair öngörüler paylaşıldı. Konuşmacılar tarafından oyun dünyasının güncel dinamiklerine değinilirken, oyuncuların sürekli değişen ortamda ne gibi önlemler alabilecekleri ve nelere dikkat etmeleri gerektiği de konuşuldu.
Gizlilik ve ölçüm konularında Google’ın rolünün ve çalışmasının açıklanması Google Uygulama ReklamlarıGizlilik ve Ölçüm Eserleri Küresel Başkanı Josh Willner, konuşmasında kullanıcı verilerinin gizliliği ve güvenliğin öneminin altını çizdi. Varun Khanna, Google Küresel Taşınabilir Uygulama Reklamları Sanat Başkanı yapay zeka ile harmanlanmış kampanyalarGoogle Küresel Oyun Şubesi İşler Başkanı Katie Funk, sürdürülebilir büyümenin önemine değinirken, geliştiricilerin mobil oyuncuların ilgilerini canlı tutmak için kullanabilecekleri Google araçlarından biri.hakkında konuşuldu.
2021 bilgilerine göre Google Uygulama Reklamları Yapıt Yöneticisi Pasha Nahass mobil oyun segmenti gelirleri ile bilgisayar ve konsol oyunları karşılaştırıldığında Geçen yıla göre yüzde 4,4 artışla toplam pazarın 90,7 milyar dolarını elinde bulundurarak pazarda en yüksek paya sahip olduğunu söyledi. Nahass tarafından paylaşılan bilgilere göre akıllı telefon kullanıcıları, telefonlarına indirdikleri uygulamaların yüzde 75’inin varlığını bile unuturken, uygulamayı indirdikten 1 hafta sonra uygulamaların yalnızca yüzde 37’sini kullanmaya devam ediyor.